Verden rundt, globus

Vi fortjener alle at være lykkelige – om Bhutan, verdens venligste land

Kom med og hør om et af verdens smukkeste lande og mest imødekommende befolkning.

Her går man klædt i farvestrålende nationaldragter og er stolt af det. I Bhutan måler man bruttonationallykke og mener, at det er mere værd end landets bruttonationalprodukt. Som det eneste land i verden har man også formuleret et Brutto Lykke Index på individplan. Her er fredeligt og ingen krige, og man går meget op i velvære og i miljøet. I 2016 plantede man fx 108.000 træer på en enkelt dag til ære for den lille kronprins. Man praktiserer venlighed og hjertetræning, og børnene undervises i meditation fra første klasse.

Undervejs i det inspirerende foredrag viser Bodil Johanne flotte billeder fra sine besøg i landet.
Varighed: 2×45 min. plus evt. pause.
Udstyr: Mikrofon og projektor.

Bodil Johanne Jørgensen
Jeg er foredragsholder, forfatter og globetrotter. Jeg har skrevet syv bøger og holdt foredrag og undervist i mere den 25 år. Jeg har rejst verden tyndt. Testet 118 lande. Mange af dem flere gange. Oprindelig uddannet revisor og ledelsesrådgiver. Jeg elsker at dele mine oplevelser med andre. Hjemmeside: www.bjraadgivning.dk