Musik, sang og teater. Klaver

Mands minde – en rejse med sang, guitar og fortællinger fra 1950’erne og frem til i dag

Sangene og musikken er ledetråd i dette foredrag, hvor Christian også deler ud af de minder, den historie og de fortællinger, der omkranser musikken.

En bestemt sang eller en bestemt melodi kan bringe én lige præcis ind i tiden, der var engang. Tid, sted, mennesker og omgivelser – ja, man kan næsten smage og lugte det hele, imens man lytter, nærmest som om man ser og hører det for sig.

Til foredraget kommer vi vidt omkring og genoplever både 50’ernes slagere og giro 413, 60’ernes folkesangerbølge, 70’ernes politik og folkemusik, 80’ernes guitar og gårdmusikanter, 90’ernes tilbage-til-rødderne og perioden efter 2000, hvor genrerne blandes.
Udstyr: Ingen krav.

Christian Foged
Jeg er folkemindesamler, foredragsholder gennem 35 år, sanger og spillemand og har siden midten af 70'erne beskæftiget mig med dansk folkesang, spillemandsmusik og gårdsangsviser. Jeg har bl.a. rejst landet rundt med båndoptageren og indsamlet fortællinger, sange og melodier, og det er der kommet flere radioprogrammer, lidt tv, en film og en cd ud af.