Litteratur, forfattere og fortælling, bøger

Piet Hein – Grin og Suk – om hans liv og livsfilosofi

Alle kender Piet Heins Gruk. De er elskede og giver mange gode råd til livet, og de evner at få smilet frem i os og få os til at se på livet og vores situation på en ny, anderledes og ofte uventet måde.

Men hvordan var mennesket Piet Hein? Dette dybt geniale og følsomme menneske prøver vi at nærme os gennem nogle af de få venner, som Piet Hein lod komme nær sig.

Foredraget giver et spændende indblik i en helt særlig personlighed, og vi gennemgår naturligvis også nogle af de bedste Gruk. Vi ser Grukkene og illustrationer på videoprojektor, og Henrik medbringer også en række bøger og sjældne spil fra Piet Heins hånd.
Varighed: 80-100 min. plus evt. pause.
Udstyr: Ingen krav.

Henrik Oest
Født 1956, pensioneret sognepræst efter 29 år i Helligåndskirken, Aarhus. Medlem af Aarhus Vestres provstiudvalg. Medstifter af og webmaster på www.sogneaften.dk og www.kirkekoncert.dk, der siden 2001 har formidlet foredrag og kirkekoncerter over hele landet. Jeg ønsker at mine foredrag bærer præg af at være anderledes med skæve og uventede vinkler, så man opdager nye sider af det, man ellers mener at kende så godt. Mine foredrag spænder vidt, men er alle præget af et centrum i den gode historie, der fortælles med engagement og indlevelse, der smitter tilhørerne. Jeg er erfaren som foredragsholder med mere end 600 foredrag siden 2000, og er kendt for at have en tydelig stemmeføring. De fleste foredrag er illustreret med billeder på projektor. Hjemmeside: www.henrikoest.dk