Jens Peter Madsen

Grimmere end Brian Jones fra The Rolling Stones

Et foredrag om at være ung i 1960’erne. Gennem fortælling og musikeksempler på den medbragte rejsegrammofon får publikum en oplevelse af alt det, som drev en bondedreng fra Midtjylland til ungdomsoprøret i København, Thylejren og meget andet.

Det startede ved fars radio med urovækkende nyheder fra verden, hvor Jens Peter hørte Radio Luxembourg og så de levende billeder fra krigene ude i verden i familiens nye fjernsyn. Han blev Rolling Stones-tilhænger, og hans mor sagde, at mændene på hans plakater var så grimme, at selv en mor ikke kunne holde af dem. Jens Peter ville have langt hår ligesom dem, men det blev en hård kamp selv at bestemme over sit hår.

Disse historier – og mange andre – skal vi høre om til foredraget, som sender os direkte tilbage til 1960’ernes ungdom.
Udstyr: Headset eller knaphulsmikrofon, hvis forstærkning er nødvendig.

Jens Peter Madsen
Jeg er en rigtig historiefortæller, som sætter gang i erindringer og spreder fortælleglæde med historier, som jeg selv fik fortalt som barn, eller som jeg selv har forfattet gennem et langt liv som seminarielærer og kunstner. Jeg har holdt foredrag om fortælling i mere end 25 år og er nu aktuel med bogen Lige ud af hovedet og uden bog - sådan bliver du verdens bedste historiefortæller. Hjemmeside: www.jenspetermadsen.dk Jens Peter Madsen er også aktuel med konceptet Fortælletime DIREKTE, som er en internetudgave af en meget gammel tradition, som mange ældre kender fra deres skoletid. Se mere her: https://www.youtube.com/user/digitalstorytellerdk/videos