Musik, sang og teater. Klaver

Udlængsel og hjemve

Vi kender alle Jeppe Aakjærs sang om hyrdedrengen Ole. En dag gribes han af udflugtslængsel og drager ud i verden: “Over havene hyrden fór. Fårene står der endnu og glor…”

Men hvad blev der af Ole? Hvad blev hans skæbne? Og vendte han nogensinde hjem til de moderøjne, der bandt så stærkt?

Disse spørgsmål har givet inspiration til denne frie musikalske eventyrfortælling, som de har givet titlen “Udlængsel og hjemve”

Mors Rok tager publikum med på Oles spændende og farefulde dannelsesrejse, som begynder på den jyske hede og går via Fanø, Irland og Ellis Island dybt ind i det forjættede land, Amerika, med alle dets muligheder, fristelser og farer.

Eventyret bindes sammen af en perlerække af sange fra folkemusikkens danske, irske og amerikanske skatkammer og foldes ud som en levende vekselvirkning mellem fortælling, solo, duet og fællessang, der kalder på publikums aktive medvirken.
Varighed: 2×45 min.
Udstyr: Ingen krav.

Mors Rok

ved Peter H. Thomsen og Barbara Tholozan.

Mors Rok blev dannet i 2016 - først som duo og siden som trio. Udgangspunktet er en passion for Jeppe Aakjærs liv og værk og lyst til at formidle hans lysende klare og stadig højaktuelle budskaber til inspiration og debat. Det er foreløbigt blevet til mere end hundrede koncerter. Og vi vil meget mere! Samarbejdet med Barbara Tholozan er en gave, der fører projektet nye steder hen! Hjemmeside: www.peter-spillemand.dk