Musik, sang og teater. Klaver

10, 20, 30

Med sangene tager vi en tur fra ca. år 1910 og op til nyere tid.

Alle sammen kendte sange, der kan synges, nynnes eller gynges med på. Og selvfølgelig med en god historie.

F.eks.: “Det var på Fred’riksberg”, “Du gamle måne”, “Glemmer du”, “Jeg har elsket dig så længe jeg kan mindes”, “Man binder os på hånd og mund”, “Take It Easy”, “Her i vores hus er glæde”, “Hvem kan sejle foruden vind”, “Sommer og sol”, “Ensom dame 40 år”, “Barndommens land”, “Papirklip”, “Vi maler byen rød”, “Smuk som et stjerneskud”.

Dele af foredraget kan arrangeres som fællessang. Sanghæfter kan medbringes.

Foredraget kan tilpasses til plejehjem.

Pris: kr. 1350,- i dagtimer / 1600,- for aften/weekend

Pernille Alstrup Jensen
Jeg er jeg en glad musikant, der elsker at bruge musikken i kontakten med andre mennesker. Sang og musik kan noget særligt. Det sidder dybt i os, rører ved vore følelser, og der er mange minder knyttet til sang og musik. Men fremfor alt skaber det glæde. Ud over sangen og musikken bygger mit besøg på at skabe god kontakt og dialog med publikum. Bl.a. gennem historier og gætterier om de enkelte sange. Mere end 30 års erfaring med ældre mennesker på lokalcentre og i plejeboliger har lært mig, hvor meget god kontakt betyder for et vellykket arrangement. Dele af foredragene kan arrangeres som fællessang. Sanghæfter kan medbringes. De fleste foredrag kan tilpasses til plejehjem.