Åh nej, ikke en tysker

Med de ord modtog Preben Elkjær i 1979 meldingen om at Danmark havde fået en ny landstræner – og at det var tyske Josef Emanuel Hubertus Piontek. Fem år senere deltog Danmark i sin første EM-slutrunde.

Foredraget tager tilhørerne med på hele turen fra Sepp Piontek til Ståle Solbakken og giver et 360 graders perspektiv på professionaliseringen af dansk fodbold og konsekvenserne både på og udenfor banen.

Foredraget vil være krydret med en masse gode historier, eksempler og legendariske både spillere og kampe.

Og til slut vil der blive givet et bud på, hvor dansk fodbold er på vej hen i dag.
Varighed: 2 timer inkl. pause og spørgetid.
Udstyr: Mikrofon (helst headset) og projektor.

Simon Ankjærgaard
Jeg er journalist, forfatter og historiker og har skrevet flere historiske bøger, blandt andet 'Genforeningen 1920 - Da Danmark blev samlet', som udkom i 2019, og 'Augustoprøret 1943 - Danmarks skæbnesommer', som udkom i 2020 (begge på L&R). Jeg er professionel foredragsholder igennem 6 år. Hjemmeside: https://www.ankjaergaard.dk/