Aakjærs sange

Aakjærs sange – Aakjær selv

Det starter alt sammen med Ole, der sad og sang på sin knold men siden stak i rend og fór over havene. Vi følger Ole (eller Jeppe) på flugten hans verden om, og ender mange gode sange senere ved skålen med de usjungne sange i lyngbakkerne ved Jenle.

Vi synger med hver sit næb et udvalg af Aakjærs sange, og bruger dem som afsæt for en livslang fortælling om Aakjær.

“Når Aakjær skrev sådan, hænger det sammen med, at der på dette tidspunkt i hans liv eller i samfundet skete det og det!” – vil være indledning til mange af fortællingerne efter sangene.

Syng med og oplev nye synsvinkler på Aakjærs sange og digte.

Varighed: 120 min.
Pris: kr. 1750,- (plus transport efter aftale)

Jens Frydendal
I 1950'erne var jeg barn. I 1960'erne gik jeg i skole. I 1970'erne var jeg under uddannelse. I 1980'erne var jeg skovfoged ved Hedeselskab. I 1990'erne var jeg leder af Naturskolen i Viborg Kommune hvilket jeg er fortsat med i 00'erne og 10'erne indtil 1. marts 2016, hvor jeg gik på efterløn. Hvad der sker i 2020'erne og 30'erne ved ingen. Til gengæld er udsigterne for 2050'erne og fremad ret forudsigelige. Hjemmesidehttps://www.jensfrydendal.dk/