Aarhus by og natur, billede af Aarhus

Aarhus’ skov og strand

Aarhus er meget andet og mere end den indre by, og vi er fx så heldige at være velsignet med såvel skov som strand både mod nord og syd.

Til dette foredrag viser Henrik billeder og fortæller netop historien om byens skove – fra dengang Riis Skov hørte til havnen, fordi denne havde brug for tømmer til bolværker, og til i dag hvor skovene på det nærmeste tjener rekreative formål alene.

Vi hører om Marselisborgskovene, der oprindeligt var ejet af de lokale godser, men som i dag både tjener det rekreative formål, men samtidig også skal tjene penge til kommunen, der ejer dem.
Udstyr: Ingen krav.

Henrik Fode
Jeg er magister i historie og forfatter til flere lokalhistoriske bøger, og jeg har gennem mere end 30 år holdt foredrag om historiske emner.