Musik, sang og teater. Klaver

Altid vil jeg mindes – Film og revyviser

Hvem var det, der dansede “Den allersidste Dans”? Har Kaptajn Von Trapp og Maria virkelig levet? Og hvem sagde: “Play it again Sam”?

Da mormor var ung, var de iørefaldende sange en naturlig del af en god film. Mange af dem har bevist sit værd og er i dag ligeså populære som dengang. Ligeledes er mange af sangene fra de gamle revyer i dag klassikere, som alle kender.

Vi skal genhøre sange, vi kan synge eller nynne med på – og ha’ en god historie: Fx “Den allersidste dans”, “Over the Rainbow”, “Musens sang”, “Jeg har elsket dig så længe jeg kan mindes”, “As times Go By”, “Glemmer du”, “Edelweiss”, “Du er min øjesten”, “Smile” og “Man binder os på mund og hånd”..

Dele af foredraget kan arrangeres som fællessang. Sanghæfter kan medbringes.

Foredraget kan tilpasses til plejehjem.

Pris: kr. 1350,- i dagtimer / 1600,- for aften/weekend

Pernille Alstrup Jensen
Jeg er jeg en glad musikant, der elsker at bruge musikken i kontakten med andre mennesker. Sang og musik kan noget særligt. Det sidder dybt i os, rører ved vore følelser, og der er mange minder knyttet til sang og musik. Men fremfor alt skaber det glæde. Ud over sangen og musikken bygger mit besøg på at skabe god kontakt og dialog med publikum. Bl.a. gennem historier og gætterier om de enkelte sange. Mere end 30 års erfaring med ældre mennesker på lokalcentre og i plejeboliger har lært mig, hvor meget god kontakt betyder for et vellykket arrangement. Dele af foredragene kan arrangeres som fællessang. Sanghæfter kan medbringes. De fleste foredrag kan tilpasses til plejehjem.