Australien – Down Under

Australien er en helt anden verden. På vejen hertil valgte Nikolaj en uges ‘omvej’ sammen med en fra landets oprindelige befolkning.

Sammen udforskede de såvel det fysiske, som det kulturelle landskab der har skabt Australien. Det var gennem støvet og forbi kamelerne at forståelsen for landets hellighed tonede frem. Det var når ørnene skreg ud over klipperne i dagens allerførste minutter, at naturens fascination brændte sig fast. Og det var til kængurubøfferne over lejrbålet at hemmelighederne om aboriginernes liv kom frem.

Australien er meget andet end den tørre midte. Derfor rejste Nikolaj videre til en af verdens ældste regnskove og smukkeste, tropiske område, Cape Tribulation. Her blev mountainbiken og flodbåden transportmidlet ud til slangerne, krokodillerne og en af verdens mægtigste fugle, cassowary’en.
Varighed: 2 x 45 min.

Udstyr:

Nikolaj Wessel Witte
Jeg er uddannet cand. mag. i filosofi med speciale i kinesisk filosofi, professionel foredragsholder med 20 års erfaring og globetrutter. Jeg er far i Globetrotterfamilien, medlem af De Berejstes Klub, tidligere chefredaktør på rejsemagasinet Opdag Verden, og har optrådt som vært på rejseprogrammer på TV. Jeg er specielt fascineret af verdens kulturer, historie og religioner. Hjemmeside: https://www.foredragomrejser.dk/online-foredrag-rejser