Bangladesh, landet hvor Ganges-floden munder ud

Bangladesh er bare tre gange større end Danmark, men har 165 millioner indbyggere, hvoraf hovedparten er muslimer. Befolkningstætheden er én af verdens største og svarer rundt regnet til, at hele den danske befolkning boede nord for Limfjorden.

Nationen er ung og blev dannet i 1971, da landet blev uafhængigt fra Pakistan, efter at have været en del af Indien mange år længere tilbage i historien. Vi kender Bangladesh for de tusindvis af tekstilfabrikker, der syer tøj til os i Vesten.

Vi kommer også ind på at det subtropiske klima gror ris, mangrove, bambus og tropiske frugter såsom papaya og bananer. Desuden at mod syd strejfer man den bengalske tiger og at i Burma lever etniske minoriteter langt væk fra millionbyerne Dhaka og Chittagongs trafikale kaos. Vi tager på en tur gennem historie og kultur og dykker ned i deres nuværende udfordringer.
Varighed: 2×45 min. plus evt. pause.
Pris: 3.250 kr.
Udstyr: Projektor.

Camilla Kornerup
Jeg er uddannet cand. mag. og har drevet foredragsvirksomheden Cosmopolit siden 2012, hvor jeg tilbyder 14 forskellige  foredrag. Jeg rejser, tager billeder og fortæller om menneskers liv, problemstillinger og livsanskuelser fra forskellige spændende steder i verden. Hjemmeside: www.cosmopolit.dk