Musik, sang og teater. Klaver

Benny Andersen – besøg i digterens værksted

“Sproget er varmt og følsomt… som om det var min elskerinde”.

Sådan kender vi Benny Andersen, der er verdenskendt i Danmark som folkelig fortolker af hverdagens glæder og sorger. Til foredraget hører vi fortællingen om digteren, når vi både ser på de tidlige år, afsættet i Heretika-kredsen, livet i jantelovens hjemland og den stadige søgen efter kontakt til medmennesket. Men først og sidst undersøger vi sproget som middel til at gribe og forme virkeligheden, mindske isolation og øge livsmodet.

Vi kommer vidt omkring Benny Andersens liv og tilgang til sproget og inddrager levende eksempler i digte og sang.
Varighed: 2×45 min.
Udstyr: Projektor samt klaver og højskolesangbøger (klaver og højskolesangbøger kan om nødvendigt medbringes af foredragsholderen).

Helge Teglgård
Jeg har været højskolelærer siden 1989 på højskolerne Krabbesholm, Rødding, Testrup, Odder og Rude Strand. Derudover er jeg cand. mag. i musik med sidefag i retorik og har en diplomuddannelse i talepædagogik. Og så er jeg sanger, musiker, korleder, forfatter, komponist og foredragsholder i det ganske land. Få altså besøg af en erfaren, engageret og inspirerende foredragsholder og oplev essensen af god højskole - og uanset emnet er der fuld kraft på fællessangen!