Musik, sang og teater. Klaver

Benny Andersen – vor nationalskjald

I 2018 mistede vi Benny Andersen, der efter mere end 60 år som aktiv kunstner har sat dybe spor i dansk kulturliv. Hans produktion af digte var enorm, men han skrev også børnebøger og ikke mindst viser.

Vi kender og elsker alle “Svantes lykkelige dag”, “Barndommens land” og “Bjørnen vågner”. Dem – og mange andre – skal vi synge sammen, og så vil Flemming Både læse nogle af Benny Andersens sjove digte op.

I foredraget fortæller foredragsholder om Benny Andersen spændende liv som musiker og digter samt om hans tre ægteskaber, der har haft stor betydning for hans underholdende digte.
Varighed: Mellem 2×45 min. og 2×1 time plus evt. pause.
Udstyr: Klaver (kan evt. medbringes).

Flemming Både
Jeg er professionel foredragsholder, troubadour og musiker. Min musiske uddannelse fra Aalborg Universitet, mine 20 års erfaring som foredragsholder og mine 40 år som musiker og troubadour giver en god ballast, når jeg på humoristisk vis fortæller om de musikalske emner. De musikalske foredrag indeholder alle fællessang. Hjemmeside: www.flemmingbaade.dk