Eigil Holm - Blomsternes verden

Blomster og deres bestøvere

Alle blomster er bygget til en bestemt type bestøvning. Den kan ske ved hjælp af vind, vand, fugle, insekter, men nogle planter kan også bestøve sig selv. Med lidt øvelse kan man se på en blomst, hvordan den bestøves. Mange snilde mekanismer sørger for, at kun ganske bestemte insekter m.m. kan foretage bestøvningen. Der vises mange slags blomster og deres bestøvning.

Eigil Holm
Jeg er biolog, geolog, geograf, historiker og forfatter til ca. 80 bøger og har skrevet talrige artikler i tidsskifter og aviser om blomster og dyr, natur, miljø, arkæologi, rejser og meget mere. Jeg har lavet mange radio- og tv-udsendelser, mest for TVAarhus og TV3 Østjylland, og derudover har jeg holdt foredrag i mere end 50 år. Hjemmeside: www.eigilholm.dk