Vera Lynn

Dame Vera Lynns liv i ord og toner

Dame Vera Lynn blev kendt under 2. Verdenskrig som kvinden, der sang håbet ind i folks hjerter – både hos soldaterne og de pårørende derhjemme.

Sangene er inderlige, smukke og stærke i troen på, at det er kærligheden, der vinder, trods det værste mørke man måtte opleve. Disse sange vil Christiane Bayer Hvas synge for os til disse musikalske timer, hvor vi også får indblik i Dame Vera Lynns liv.
Varighed: 2×45 min. (kan tilpasses efter ønske).
Udstyr: Projektor, klaver og mikrofon. Klaver og mikrofon kan medbringes af foredragsholderen, hvis det ikke forefindes på stedet.

Christiane Bayer Hvas
Jeg har gennem de sidste 14 år optrådt som sanger og har bl.a. sunget Vera Lynns smukke evergreens samt andre evergreens fra den tid. Jeg har optrådt med pianist i mange år, men kan nu komme ud alene som pianist og sanger. Til daglig arbejder jeg som organist og korleder i Viby kirke.