Det gode liv, glade mennesker

Dans, dans, dans, dans – men bliv endelig siddende

Foredrag om dansens mange facetter: dans som kunst- og kommunikationsform, som krigsførelse, som sejrsritual, som sportsgren, som opdragelse, som forførelse, som humørspreder, som medicin, som ungdomseliksir, som erindringsfremkalder og som bekæmper af kropsforskrækkelse.

Kært barn har mange funktioner. Og mange fans. Men der er selvfølgelig også dem, der bliver skræmt ved synet af en diskokugle eller får nervøse trækninger ved erindringen om barndommens danseskole.

Kan det danses væk? Dans gør i hvert fald underværker og er kilde til livskvalitet for mennesker verden over. Til foredraget går Lotte Printz bag om dansen i alle mulige afskygninger – og I er inviteret med ud på dansegulvet, helt uden at kridte danseskoene!
Udstyr: Projektor med lyd og gerne wifi, så der kan vises små filmklip fra nettet undervejs.

Lotte Printz
Intet emne er for småt. Intet for stort. Som journalist skal jeg kunne sætte mig ind i hvad som helst - og formidle det. Det har jeg siden 2010 gjort via min platform "Liv i Historien", hvor især indsamlede erindringer og historiske emner danner baggrund for mine oplæg. "Liv i Historien" bringer historien til live og levet liv frem i lyset. Hjemmeside: www.livihistorien.dk