Musik, sang og teater. Klaver

Danske slagere – Ta’ med ud og fisk

Hvem var det, der kom ind på scenen med fiskestang, store gummistøvler og islandsk sweater? Hvordan gik det til at “Lille sommerfugl” blev så stort et hit? Og kan det virkelig passe at “To lys på et bord” blev nummer sjok til det danske Melodi Grand Prix?

Vi skal høre nogle af de kendte danske slagere, som alle kan synge med på – og ha’ en god historie:

“Lille sommerfugl”, “Vi skal gå hånd i hånd”, “To lys på et bord”, “Alle sømænd er glade for piger”, “De nære ting”, “Når lygterne tændes”, “Oh, Marie”,  “Tag med ud og fisk”, “Så længe jeg lever”, “Skibet skal sejle i nat” m.fl.

Dele af foredraget kan arrangeres som fællessang. Sanghæfter kan medbringes.

Foredraget kan tilpasses til plejehjem.

Pris: kr. 1350,- i dagtimer / 1600,- for aften/weekend

Pernille Alstrup Jensen
Jeg er jeg en glad musikant, der elsker at bruge musikken i kontakten med andre mennesker. Sang og musik kan noget særligt. Det sidder dybt i os, rører ved vore følelser, og der er mange minder knyttet til sang og musik. Men fremfor alt skaber det glæde. Ud over sangen og musikken bygger mit besøg på at skabe god kontakt og dialog med publikum. Bl.a. gennem historier og gætterier om de enkelte sange. Mere end 30 års erfaring med ældre mennesker på lokalcentre og i plejeboliger har lært mig, hvor meget god kontakt betyder for et vellykket arrangement. Dele af foredragene kan arrangeres som fællessang. Sanghæfter kan medbringes. De fleste foredrag kan tilpasses til plejehjem.