Verden rundt, globus

De 17 Verdensmål, den vigtigste dagsorden

Foredraget beskriver de 17 verdensmål. Vi skal høre om hvordan verdens regeringer og kommuner, virksomheder og privatpersoner arbejder på at finde løsninger på vores fælles globale udfordringer, og hvordan arbejdet med at nå målene inden 2030 skrider frem.

Verdensmålene repræsenterer en historisk mulighed for at udrydde ekstrem fattigdom, stabilisere klima, uddanne alle børn og voksne, samt rydde op i affald og regenerere miljø og dyre- og planteliv.

Vi kommer også ind på global opvarmning, ulighed mellem mennesker verden over, miljøkatastrofer og manglen på livgivende ressourcer såsom rent drikkevand. Desuden på udfordringer med at vi kommer nærmere på 8,5 milliarder mennesker på kloden og hvordan vi skal producere mad til alle, hvis vi fortsætter med at gøre, som vi gør nu. Derudover at her under Corona-krisen er verdensmålenes vigtighed kun blevet styrket vil Camilla komme ind på.
Varighed: 2×45 min. plus evt. pause.
Pris: 3.250 kr.
Udstyr: Projektor

Camilla Kornerup
Jeg er uddannet cand. mag. og har drevet foredragsvirksomheden Cosmopolit siden 2012, hvor jeg tilbyder 14 forskellige  foredrag. Jeg rejser, tager billeder og fortæller om menneskers liv, problemstillinger og livsanskuelser fra forskellige spændende steder i verden. Hjemmeside: www.cosmopolit.dk