Musik, sang og teater. Klaver

De gamle gårdsangere og markedsmusikanter

De gamle gårdsangere og markedsmusikanter har gennem tiderne bragt sang, musik og livsglæde ud til folk. Christian Foged har været så heldig at kende en række af de sidste aktive af slagsen, og vi skal både høre om “Lille Uffe med saven”, Herman og Ulla, Gamle Adolf, Mundelingerne og mange flere.

Christian fortæller om sit møde med musikanterne og om deres livsstil, og så skal vi opleve ham synge en række af de velkendte sange.
Udstyr: Ingen krav.

Christian Foged
Jeg er folkemindesamler, foredragsholder gennem 35 år, sanger og spillemand og har siden midten af 70'erne beskæftiget mig med dansk folkesang, spillemandsmusik og gårdsangsviser. Jeg har bl.a. rejst landet rundt med båndoptageren og indsamlet fortællinger, sange og melodier, og det er der kommet flere radioprogrammer, lidt tv, en film og en cd ud af.