Musik, sang og teater. Klaver

Det levende ord – den gode melodi

Der er en helt speciel saft og kraft i højskolesangene! Hvor kommer den fra?

Vi har gode forfattere, som indfanger de væsentlige ting i livet: tro og tvivl, glæde og sorg, lyst og længsel, naturen og det kosmiske. Og vi har åndsbeslægtede komponister, som udtrykker essentielle følelser i enkle og præcise toner. Forståelsen af sammenhængen vil forhøje fornøjelsen ved at synge sangene! Og det er netop dét, vi tager fat på til dette foredrag i højskolesangens tegn.
Udstyr: Klaver og højskolesangbøger (kan om nødvendigt medbringes af foredragsholderen).

Helge Teglgård
Jeg har været højskolelærer siden 1989 på højskolerne Krabbesholm, Rødding, Testrup, Odder og Rude Strand. Derudover er jeg cand. mag. i musik med sidefag i retorik og har en diplomuddannelse i talepædagogik. Og så er jeg sanger, musiker, korleder, forfatter, komponist og foredragsholder i det ganske land. Få altså besøg af en erfaren, engageret og inspirerende foredragsholder og oplev essensen af god højskole - og uanset emnet er der fuld kraft på fællessangen!