Aarhus by og natur, billede af Aarhus

Det var i Aarhus

Til foredraget hører vi en række fortællinger om begivenheder i det ældre Aarhus. Vi kommer både omkring sørgelige, blodige, sjove og oplivende historier – men ingen aarhushistorier, kun historier fra Aarhus.

Blandt flere andre emner kommer vi fx ind på: Bynavnet gennem århundreder, Charuus og Agersborgby 1675, Jens Rasmussen Hübertz’ mange herlige aktstykker, sagn og overtro, hekse i Aarhus og Slavekrigen.

Undervejs fortæller Hans Peter også om en række fascinerende aarhusianere, han har kendt gennem årene.
Varighed: 2×45 min. plus pause.
Udstyr: Ingen krav.

Hans Peter Rasmussen
Jeg er pianistuddannet fra både Aarhus og Köln, fortæller og foredragsholder gennem snart 40 år og lærer. Til mine foredrag fortæller jeg især om historiske emner og om særlige personer. Derudover spiller jeg klaverprogrammer og holder syng-sammen-stunder. Hjemmeside: www.hprforedrag.dk