Verden rundt, globus

Fortællinger fra et rejseliv – og fra livet sammen med dem, som kommer rejsende

Kom med til et festligt, underholdende og lærerigt foredrag om at rejse 400 km på ét ben, om at være et sted, hvor folk ryster på hovedet, når de mener “ja”, og om overraskelsen når bjørnetrækkeren tager sin bjørn med ind i sporvognen.

Det er et foredrag fyldt med morsomme og absurde rejseberetninger, og det er et foredrag om Helle Asmilds erfaringer med selv at have folk fra andre verdensdele boende i sit hjem – bl.a. en musiker fra Afrika og en flygtning fra Syrien.

Så hvordan er det, når gæsten føler sig snydt ved middagsbordet, fordi nogen har taget fiskehovedet, eller når man skal forklare, hvordan et barn kan have to mødre, selvom polygami er forbudt? Og hvordan forklarer man overhovedet et menneske fra helt anden kultur, hvorfor vi gør tingene, som vi gør, når man nogle gange ikke aner det selv?

Helle Asmild tager også sin harmonika med og spiller til fællessangene, ligesom hun gerne giver et par solonumre.
Varighed: 2×45 min.
Udstyr: Mikrofon hvor dette almindeligvis bruges.

Helle Asmild
Jeg optræder med foredrag, musik og historiefortælling i hele landet. Jeg er uddannet musiker på harmonika og har afholdt foredrag i mere end 20 år. Jeg fortæller bl.a. om mine rejser og kulturmøder og om at være mor i en musikfamilie med 5 børn.