Inga Kofoed løber maraton i Sydafrika

Fotosafari og marathon i Sydafrika

Som den eneste kvinde i verden har jeg løbet BIG FIVE MARATHON i Sydafrika 6 gange. Det udfordrende marathonløb foregår i et reservat blandt vilde dyr, hvor bevæbnede vagter passer godt på motionsløberne, der kommer fra hele verden.

Jeg tager dig med ud på den fantastiske løberute og beretter så levende om deltagerne og strabadserne, at du som tilhører kan mærke underlaget af sand, lugte elefanterne og føle den berusende glæde over at have gennemført de 42 kilometer.

Sydafrika er kendt for dejlige safarioplevelser og smuk natur – efter en indlagt pause viser jeg nærbilleder af løver, næsehorn og dyr, du måske aldrig har hørt om. Undervejs bliver der serveret anekdoter og svaret på spørgsmål.
Udstyr: Projektor, lærred og computer.

Inga Kofoed Andersen
Geologien blev min skæbne - en fascination af det danske landskab bestemte studieretningen og førte mig senere et smut forbi Miljøministeriet. Efter 10 år sagde jeg farvel til skærmtid, computermodeller og endeløse rækker af møder. I dag nyder jeg at være rejseleder for Albatros, Best Travel og andre danske rejsebureauer - hvor rejsen går til floder, vulkaner og bjerge i Europa, USA og Afrika. De sidste 25 år har jeg holdt foredrag om natur, kultur og maratonløb. Jeg er ekstern censor ved læreruddannelsen i geografi. Hjemmeside: www.vildmedgeologi.dk