Fra Grundtvig til Kim Larsen

Fællessangen oplever i disse år en stor opblomstring. Man bliver glad af at synge sammen med andre – ikke mindst når det drejer sig om de kendte og elskede sange om naturen, historien, kærligheden – og det at være dansk.

Med programmet “Fra Grundtvig til Kim Larsen” kommer vi på en tidsrejse og møder en blandet buket af ældre og nyere sange fra højskolesangbogen.

Undervejs fortæller Birgitte Hansen på en let og humoristisk måde om sangene, som hun har levet tæt med gennem mange år som højskolelærer og -forstander.
Udstyr: Højskolesangbøger, klaver og mikrofon.

Birgitte Hansen
Gennem mange år har jeg siddet ved klaveret og formidlet højskolesange i ord og toner. Jeg har været højskolelærer ved forskellige højskoler og var i 15 år forstander for Skælskør Folkehøjskole, hvor jeg etablerede en stærk sangtradition med bl.a. kor-kurser i tæt samarbejde med komponist Michael Bojesen. Jeg har over 25 års erfaring med at holde foredrag om musik og højskolesang. Hjemmeside: www.sangforedrag.dk