Musik, sang og teater. Klaver

Halfdan Rasmussen i ord og sang

Halfdan Rasmussen blev 100 år i 2015! Til foredraget dykker vi ned i hans fantastiske og finurlige univers.

Han er kendt af de fleste danskere, særligt for sine rim og remser til børn og sangen “Noget om helte”, som vi skal høre om denne dag. Vi kommer også omkring hans venskab og tætte bånd til Benny Andersen og Møllehave, og så hører vi nogle af hans citater og synger mange sange – nogle i fællesskab.

Det bliver en munter dag fyldt med latter, musik og eftertænksom lytten.
Varighed: 2×45 min. plus pause.
Udstyr: Flygel/piano foretrækkes. Foredragsholderne medbringer selv lille sanganlæg og evt. el-piano.

Kurt Frimodt og Palle Nielsen
Vi har optrådt sammen i mange år, og de sidste 4-5 år har det været med diverse musikforedrag. Kurt er uddannet pianist, komponist og højskolelærer, og Palle er revyforfatter og skuespiller. Musikalitet og humor er gennemgående i alle vores foredrag. Hjemmeside: www.kurtfrimodt.dk