Eigil Holm - Blomsternes verden

Helle for Lykken – kan vi beslutte os for den?

Vi har kun ét liv, så lad os få det bedste ud af det og finde dét, som giver os mening og glæde. Vi fortryder som regel mest det, vi ikke fik gjort.

”Helle for Lykken” er titlen på en TV-serie, jeg producerede på DR for nogle år siden. Her opsøgte jeg en række eksperter og fik deres kloge ord og inspiration til at finde meningen med livet og lykken. I foredraget håndplukker jeg nogle af deres råd og tanker, som jeg selv er blevet inspireret til at bruge i mit eget liv. Det gælder bl.a forskningsbaseret viden om positiv psykologi og mental sundhed. Et levende foredrag, som skaber smil og eftertanke.

Jeg fortæller om at træne sit nærvær og at lytte til sin indre stemme. Om at rydde op i sit rod og ikke lade frygt styre ens gøremål. Om at turde gå heldet i mødet ved at bevæge sig lidt ud af sin komfortzone. Og så læser jeg lidt op fra H. C. Andersens eventyr, hvor vi kan hente inspiration til at opsøge de mennesker, som deler og nærer vores drømme og længsler.
Varighed: 2 timer incl. pause og samtale med publikum. Kan tilpasses efter aftale.
Udstyr: Projektor og lærred til powerpoint/keynote med billede og lyd.

Helle Lyster
Jeg har i mange år arbejdet i DR som TV-tilrettelægger, journalist og vært. Det har altid interesseret mig, hvordan mennesker indretter deres liv og finder mening. Er bl.a idékvinde bag Kender Du Typen, De Hjemvendte og har rejst jorden rundt med DR-Explorer. Jeg er desuden uddannet coach og har en master i procesledelse og organisatorisk forandring, som også handler om at skabe god kommunikation og finde mening. Til daglig underviser jeg på DMJX og holder kurser.