Livsfortællinger, udvikling fra ung til gammel

Historien om Sophie Brahe

Hun var søster til Tyghe Brahe, der levede under Christian IV, men som måtte forlade sin elskede ø Hven. Sophie var en lidenskabelig indsamler af lægeurter, og så var hun Tyghes assistent. Igennem denne stilling mødte hun sin mand Erik Lange, der var søn af en lensmand, men som også var alkymist og ville skabe guld, hvilket kostede dem deres formue.

Til foredraget optræder Ingrid, hvis det ønskes, i en smuk renæssancekjole som Sophie Brahe og som foredragsholder. Hun vil også skæve til Christian IV’s roser, som var samtidige, og fortælle lidt om dem.
Varighed: 2 timer inkl. pause.
Udstyr: Mikrofon – gerne headset/håndfri.

Ingrid Dal
Jeg har gået to år på teaterskole i Paris og har i 10 år arbejdet som museumsassistent i Den Gamle By og været med i deres Levende Museum. Derudover har jeg været skuespiller i Aalborg og ved Den Jyske Opera, Teamteatret og Bådteatret, og så har jeg undervist i drama på højskoler og gennem mere end 20 år holdt foredrag.