Højskolesangbogens 19. udgave

Den nye Højskolesangbog, som indeholder over 600 sange, har en tidslinje, som strækker sig over 200 år. 600 sange, som både er af nyere og ældre dato og som kan forbinde folk på tværs af generationer og kulturer – det gør Højskolesangbogen til en helt særlig sangbog.

Foredraget tager jer på en rejse rundt i Højskolesangbogen. Vi skal synge sangene fra dengang og fra nu og I vil få historierne bag sangene og musikalske perspektiver med på vejen.

Det bliver en god blanding af nytilkomne sange og de klassiske “højskolehits”.  Vi skal synge swing, hyle som gale, synge klassikere, moderne folkeviser, gamle popsange, protestsange, kærlighedssange, prøve noget som er rigtig svært og selvfølgelig synge mange af dem, som I allerede kender.

Det bliver et foredrag med masser af energi, højt humør og gode sange. Foredraget kan evt. slutte af med spontane ønsker til sange i synes vi skal synge til sidst.

NB: Sig til hvis i ikke selv har højskolesangbøger (19. udgave) nok, så kan Foreningsforedrag muligvis stille nogen til rådighed.

Rasmus Mogensen
Rasmus Mogensen er cand. mag. i musikvidenskab fra Aarhus Universitet, og har efterhånden spillet hele landet rundt. Han er aktiv som musiker i forskellige projekter med klaveret som omdrejningspunkt. Genremæssigt bevæger Rasmus sig indenfor blues, boogie-woogie, rock'n'roll i sit eget musikprojekt. Derudover er han kapelmester på revyer og musicals, korleder og sangvært. Og sidst men ikke mindst spiller Rasmus i festband til alle slags fester, han spiller dinnermusik og han kan i det hele taget slet ikke lade være med at spille hvis han ser et klaver... Fælles for alle foredragene er, at de er fyldt med god musik og I vil gå opløftet og glade derfra.