Livsfortællinger, udvikling fra ung til gammel

Hurra for Halfdan

“Jeg skriver sjove digte, jeg skriver osse triste, de første læser andre folk, selv læser jeg de sidste”.

Citatet af Halfdan Rasmussen rammer præcist både en poetisk metode, et livsforløb og et verdenssyn. Barndommen i et fattigt arbejderhjem sætter dybe spor i Halsdans liv, men evnen til at digte og drømme frisætter et kreativt sind.

Halfdans poesi er en gave til os alle: han leverer åndelig og sproglig ammunition til at bevare en barnlig tro på livet. Vi hører historien, reciterer rimene og synger sangene.
Udstyr: Klaver og højskolesangbøger (kan om nødvendigt medbringes af foredragsholderen).

Helge Teglgård
Jeg har været højskolelærer siden 1989 på højskolerne Krabbesholm, Rødding, Testrup, Odder og Rude Strand. Derudover er jeg cand. mag. i musik med sidefag i retorik og har en diplomuddannelse i talepædagogik. Og så er jeg sanger, musiker, korleder, forfatter, komponist og foredragsholder i det ganske land. Få altså besøg af en erfaren, engageret og inspirerende foredragsholder og oplev essensen af god højskole - og uanset emnet er der fuld kraft på fællessangen!