Samfund og kultur, menneskeikoner

Hvad enhver dansker bør tænke

Tag med Stefan Kalmar ind i en inspirerende verden, hvor han vil fortælle, underholde, teste og udfordre os med tankeeksperimenter ud over det sædvanlige.

Vi kan fylde vores hoveder med spændende viden, men hvis vi ikke ved, hvordan vi skal bruge denne viden, eller hvordan den ubevidst twistes, farves og formes inde i vores hoveder, ja så bliver vores viden en bil uden chauffør!

Hvad er det så, vi skal tænke? Ved hjælp af tankeeksperimenter, foredrag og debat vil Stefan sammen med publikum kigge på, hvordan vores til tider ukritiske hjerne nogle gange snyder os, og hvordan vi bliver påvirket og snydt. Med eksempler fra virkeligheden vil publikum blive udfordret på det, de troede, de vidste, og det de troede, de kunne – og ikke mindst på det de troede, de huskede.
Varighed: 2×50 min. plus pause.
Udstyr: Projektor og gerne mikrofon til større forsamlinger.

Stefan Kalmar
Jeg er uddannet ingeniør, passioneret videnskabsformidler og driver foreningen og YouTube-kanalen ”Causa Sui”, som har til formål at inspirere om og undervise unge mennesker i videnskab på underholdende og nytænkende måder. Dette har jeg gennem mere end 15 år holdt foredrag om. Hjemmeside: www.causasui.dk