Samfund og kultur, menneskeikoner

Hvad er det, du siger?

Et fornøjeligt krydstogt i det danske sprog med en talepædagog ved roret.

Hvorfor kan vi ikke forstå, hvad de siger i DR’s tv-serier? Hvorfor er det så svært at lære dansk? Det stiller Helge Teglgård skarpt på til dette foredrag, hvor vi også undersøger sprogets opbygning og stil samt vores personlige brug af sproget.

På den måde får vi større forståelse og fornøjelse af vores godt brugte modersmål. Med indlagte rim og remser, recitation og sang.
Udstyr: Projektor samt klaver og højskolesangbøger (klaver og højskolesangbøger kan om nødvendigt medbringes af foredragsholderen).

Helge Teglgård
Jeg har været højskolelærer siden 1989 på højskolerne Krabbesholm, Rødding, Testrup, Odder og Rude Strand. Derudover er jeg cand. mag. i musik med sidefag i retorik og har en diplomuddannelse i talepædagogik. Og så er jeg sanger, musiker, korleder, forfatter, komponist og foredragsholder i det ganske land. Få altså besøg af en erfaren, engageret og inspirerende foredragsholder og oplev essensen af god højskole - og uanset emnet er der fuld kraft på fællessangen!