Iran

Iran har en historie, der går tilbage til år 550 f.Kr. Landet har været et kæmpe rige, som strakte sig langt ind i Asien. Iran har en fornem gammel kultur, som iranerne i dag er stolte af.

Else har flere gange rejst i Iran. Sidst i foråret 2022. Hun boede privat, dels i Teheran og dels i Isfahan. Ved at bo privat fik hun et godt indblik i dagligdagen i Iran. Hun kunne tale med værtsfolkene om sociale og politiske forhold i landet og om den almindelige irakers syn på styret. Alt dette vil hun fortælle om i foredraget.

Else vil i foredragets første del fortælle om sine mange oplevelser i landet, og i foredragets anden del fortælle om Irans historie Før og Nu. Der vil blive mulighed for at stille spørgsmål.
Der er en bog på vej “Dagbog fra Iran” (2022).
Udstyr: Projektor. Else medbringer selv computer, og foredraget vil være ledsaget af Elses egne fotos.

Else Knudsen
Jeg er tidligere underviser ved VUC, og har holdt en række foredrag om Syrien, Irak og Grønland. Jeg er nu aktuel med et nyt foredrag om Iran. Jeg er forfatter til bøgerne: Det tabte Syrien (2017), Irak, den kurdiske del (2019), Grønland (2020) og Jeg var barn under besættelsen (2021). Under udarbejdelse: Iran (2022) Hjemmeside: www.elseknudsen.dk