1900 kr.

Musik, sang og teater. Klaver

Jeppe Aakjær – hans liv og sange

Aakjær voksede op med den folkelige sang og fortælling, hvilket foredragsholder Christian Foged betragter som et væsentligt grundlag for hans forfatterskab og liv i det hele taget. Til foredraget fortæller Christian om Aakjærs barndom og ungdom med baggrund i hans egne erindringer, og vi skal kommer også til at høre en række af Aakjærs sange.

Der er mange herlige episoder og beretninger at tage udgangspunkt i, og sangene er jo evigt unge. Vi skal også høre nogle af de mindre kendte sange fra Aakjærs hånd, og vi skal med på en humørfyldt vandring ud over heden.
Varighed: 2×45 min.
Udstyr: Ingen krav.

Christian Foged
Jeg er folkemindesamler, foredragsholder gennem 35 år, sanger og spillemand og har siden midten af 70'erne beskæftiget mig med dansk folkesang, spillemandsmusik og gårdsangsviser. Jeg har bl.a. rejst landet rundt med båndoptageren og indsamlet fortællinger, sange og melodier, og det er der kommet flere radioprogrammer, lidt tv, en film og en cd ud af.