John F. Kennedy

John F. Kennedy – manden og myterne

“Spørg ikke om, hvad jeres land kan gøre for jer. Spørg om, hvad I kan gøre for jeres land”.

Præsident Kennedy skabte begejstring og tro på fremtiden. Sammen med unge, intelligente, handlekraftige rådgivere og sin smukke, stilsikre hustru forvandlede Kennedy Det Hvide Hus og præsidentembedet til et “eventyrhof”. Men eventyret varede ikke ved og fik en brat afslutning den 22. november i 1963.

Til foredraget, som suppleres af billeder, kigger vi nærmere på Kennedyklanen, præsidenten, eftermælet og de mange myter.
Varighed: 1½ time plus pause.
Udstyr: Hvid væg eller et lærred.

Mogens Blume Schmidt
Jeg er uddannet fra Handelshøjskolen og har gennem en årrække været leder i erhvervslivet med opgaver over hele landet. Derudover har jeg været rektor på Den danske Eksportskole og har i snart 10 år holdt foredrag baseret på humor og indsigt. Hjemmeside: www.mogensblume.dk