Musik, sang og teater. Klaver

John Mogensen – en folkekunstner

John Mogensen blev kun knap 49 år gammel, men nåede en status som stor kunstner i Danmark. Selvom det er mange år siden, han døde, lever hans sange endnu.

Efter stor succes med Four Jacks fulgte nogle svære år, inden han brød igennem på dansktoppen. Hans anderledes sprog og markante holdninger gjorde, at folket tog ham til sig som den provokerende sanger, der turde sige sandheden.

Men John Mogensen var også et perfektionistisk, meget musikalsk og poetisk begavet menneske. En hård livsstil med alkohol, røg og god mad samt sceneskræk tog til sidst alt for tidligt livet af ham. Alt dette skal vi høre meget mere om til foredraget med Flemming Både, hvor vi også vil synge en masse af John Mogensens sange.
Varighed: Mellem 2×45 min. og 2×1 time plus evt. pause.
Udstyr: Klaver (kan evt. medbringes).

Flemming Både
Jeg er professionel foredragsholder, troubadour og musiker. Min musiske uddannelse fra Aalborg Universitet, mine 20 års erfaring som foredragsholder og mine 40 år som musiker og troubadour giver en god ballast, når jeg på humoristisk vis fortæller om de musikalske emner. De musikalske foredrag indeholder alle fællessang. Hjemmeside: www.flemmingbaade.dk