Kilimanjaro og Eventyret i Østafrika

Drømmer du om at nå toppen af Afrika? Eller vil du bare gerne høre om verdens højeste fritstående bjerg og en af de Seven Summits, det 5.895 meter høje Kilimanjaro?

Den erfarne bjergbestiger Jacob Klaris-Jensen, der siden 2010 har guidet mange hold danskere til toppen af bjerget, fortæller engageret og vidende om Kilimanjaro, fra de forskellige klimazoner og ruter på bjerget til livet og dagligdagen på en bestigning af Afrikas top. Han kommer ind på både det bedst mulige udstyr, forholdene i lejrene, træning op til turen og forberedelse til turen samt hvordan man bedst muligt undgår den højdesyge, som er en reel risiko på Kilimanjaro.

Kilimanjaro ligger i det østlige Afrika, hvor mulighederne for safariture er uendelige, så Jacob Klaris-Jensen vil også komme ind på, hvordan man kan supplere sin bjergbestigningstur med f.eks. et besøg i Serengeti nationalpark – eller slutte turen af med dykning eller solferie på Zanzibar.
EVENTYRET LEVER…..
Varighed: Ca. 2 timer.

Pris: 2.750 kr. eksl. transport

Udstyr: Projektor med HDMI eller VGA stik, et lærred mv.

Jacob Klaris-Jensen
Jeg er bjergbestiger, eventyrer, iværksætter, guide, klatreinstruktør samt en meget levende og rutineret oplægs- og foredragsholder. Jeg er uddannet lærer, og aktiv med egen virksomhed, som arbejder med kurser, events og teamudvikling indenfor områderne "friluftsliv, udvikling og læring". Min store hang til ekspeditionsliv, og eventyr har ført mig på utallige rejser og ekspeditioner rundt omkring på fjerntliggende kontinenter. Hjemmeside: www.klaris-jensen.dk