Klodens børn: Småbørn i resten af verden

Da jeg blev far, stødte jeg på utallige spørgsmål, som de fleste nybagte forældre bakser med. Jeg blev nysgerrig: Hvad kæmper forældre med i resten af verden? Hvor længe ammer de i Usbekistan? Går de i vuggestue i Indonesien? Leger de med dubloklodser i Uganda? Har de Libero i Albanien?

Jeg rejste ud for at finde svarerne på alle mine spørgsmål og meget mere. Vores danske hverdag som småbørnsfamilier er fyldt op med travlhed, økobananer, vuggestuer, parfumefri bleer, søvnrytmer og spisevaner, salt eller ej, sukker nej tak og tusind andre meget vigtige spørgsmål, men ved at høre hvordan småbørnsfamilier lever ude i den store verden, bliver vores verden som nybagte forældre meget større.

Jeg tager min egen lille familie med ud til en håndfuld familier fordelt på hele verden. Disse fædre og mødre har, lige som mig, små børn og elsker dem uden tvivl lige så meget. Ud over mødet mellem vores familier og vores børn, snakkede jeg med forældrene, legede med børnene og spurgte ind til deres liv. Med viden, humor, billeder og spændende diskussioner tager jeg i mine foredrag tilhørerne med på en meget utraditionel jordomrejse.

Varighed: 2 x 45 min.

Udstyr:

Nikolaj Wessel Witte
Jeg er uddannet cand. mag. i filosofi med speciale i kinesisk filosofi, professionel foredragsholder med 20 års erfaring og globetrutter. Jeg er far i Globetrotterfamilien, medlem af De Berejstes Klub, tidligere chefredaktør på rejsemagasinet Opdag Verden, og har optrådt som vært på rejseprogrammer på TV. Jeg er specielt fascineret af verdens kulturer, historie og religioner. Hjemmeside: https://www.foredragomrejser.dk/online-foredrag-rejser