Nils Adrian om Larsen og Gasolin

Larsen & Gasolin

I de tidlige 70´ere blomstrede den nye beatmusik. På Christianshavn fandt fire gutter sammen og med Kim Larsen i front, blev de Danmarks største rockband.

Da Gasolin til sidst revnede, sprang Kim Larsen ud som solist. Og selvom han på mange måde var en privat mand, blev han hele Danmarks folkeeje. Den karakteristiske stemme blev lydsporet for flere generationer.

Vi skal synge med på Langebro, Kvinde Min, Jutlandia, Susan Himmelblå, Vi Er Dem de andre ikke må lege med….og mange flere. Sangene får en kommentar med på vejen og vi får historien om gruppen Gasolin og solisten Kim Larsen.

Nils Adrian kommer med sin stemme, en guitar, nogle mundharper og lidt slagtøj. Han har tekster med til nogle af sangene, så publikum bedre kan synge med.

Sidst i programmet er der ønskekoncert. Vi tager afsæt i jeres sangbøger og publikum kan ønske. Nils Adrian synger for og akkompagnerer efter bedste evne. Med sig har han desuden sin Ipad med over 300 sange, som man kan ønske fra.

Varighed: 2×45 min. plus evt. pause.
Udstyr: Ingen krav.

Nils Adrian
Musik fra vugge til grav! Jeg laver musik for de yngste vuggestuebørn og for de ældste plejehjemsbeboere - og alle andre aldre! Da jeg selv lige har rundet de 60 år, henvender en stor del af mit repertoire sig til det modne publikum. Mit arbejdsliv er en blanding af koncert, underholdning, fællessang, festmusik og teatermusik. I løbet af de sidste 25 år har jeg udviklet et ”One Mand Band,” hvor jeg spiller på mange instrumenter på samme tid. På min hjemmeside kan man se videoer med dette. Oprindeligt er jeg uddannet på konservatoriet som klassisk guitarist, men jeg spiller lige så gerne rytmisk musik i de fleste genrer. Hjemmeside: www.nilsadrian.dk