Samfund og kultur, menneskeikoner

Min tid i PET

Den politiske terror er i dag desværre en del af vores hverdag, og den er ligesom spionagen under den kolde krig en undergravning af det danske samfund. Det stiller selvsagt store krav til PET, Danmarks nationale sikkerhedstjeneste, som er en hemmelig tjeneste, der nødvendigvis har en begrænset offentlighed omkring sin virksomhed, og som man faktisk kun hører omtalt, når et terror-anslag eller en spionagesag er blevet forhindret eller opklaret.

Foredraget gennemgår efterretningsoperationer fra virkelighedens verden, der i spænding og fascination på mange måder overgår selv roman-litteraturens fiktive spioner, terrorrister og landsforrædere. Et samfundsoplysende foredrag fra en ellers “lukket verden”.
Varighed: 2×45 min. Kan tilpasses efter ønske.
Udstyr: Ingen krav.

Per Enevoldsen
Jeg er pensioneret efterretningsofficer med 40 års operativ erfaring i Politiets Efterretningstjeneste. I efterretningstjenesten har jeg arbejdet med kontraspionage, kontraterror og politisk ekstremisme.