Livsfortællinger, udvikling fra ung til gammel

Mit liv som billedkunstner

Peder Stougaard er billedkunster med mange års erfaring. Han vil under foredraget fortælle om sine erfaringer som billedkunster på godt og ondt.

Det er en sej kamp og tager mange år at blive anerkendt kunstner, og det kræver udholdenhed og troen på sig selv. Så det bliver en bred fortælling, når Peder fortæller anekdoter om livet som kunstner.
Varighed: 2 timer inkl. pause.
Udstyr: Mikrofon.

Peder Stougaard
Jeg har i mange år interesseret mig for og samlet på plakater. Den stigende interesse inden for plakater resulterede i 1993 i stiftelsen af Dansk Plakatmuseum. Dansk Plakatmuseum er placeret i Aarhus, og samlingen er på omkring 400.000 plakater. Foruden at være plakat-entusiast er jeg også billedkunstner, og så har jeg 13 års erfaring med at holde foredrag om mine passioner og fortællinger.