Verden rundt, globus

Mit Sydspanien

Jeg er dybt fascineret af den kultur som jeg også beskæftiger mig med, nemlig den sydspanske. Naturen er mangfoldig og her er både bjerge, ørken og marsk.

Vi ‘besøger’ Andalusien og tager på en rundtur til de store kulturbyer, som er præget af de mange folkeslag som drog igennem eller slog sig ned her.

Vi ser også på hulebyer, forhistoriske monumenter, katedraler, madonnaer og laug. Alle vil have en bid af et land som har det perfekte klima. Også i dag. Måltidet er essentielt i Spanien. Det er en hyldest til livet, et samlingspunkt for familien og en fejring af alle de skønne produkter som vokser og lever i baghaven eller havet.

Foredraget kan evt. bruges som optakt til en rejse til området.

Elisabeth Støvring Fogh
Jeg er uddannet tolk med bifag i etnografi og har arbejdet 35 år i Turistbranchen. Jeg har drevet virksomheden Interkultur. Pt. arbejder jeg også som rejseleder for Vitus Rejser.