Livsfortællinger, udvikling fra ung til gammel

Mogens Glistrup – Politikeren, provokatøren og privatpersonen

En fortælling fra Danmarkshistorien og en menneskelig skæbne i Danmark – om Mogens Glistrup og hans begivenhedsrige liv – fortalt af hans datter. Det politiske Danmark ændrede sig i 1973 ved Jordskredsvalget, da Mogens Glistrup stormede ind i Folketinget med Fremskridtspartiets 28 mandater. Glistrup provokerede med sin kamp mod de alt for høje skatter, mod uforståelige love, mod papirnusseri og den meget store indvandring af fremmede til landet. Glistrup kritiserede indkomstskatten, og systemet svarede igen med en retssag. Spørgsmålet er: Hvad kan vi i dag lære af Glistrups kamp? Hvad står der tilbage af hans ideer? Hvordan forandrede han Danmarkshistorien?
Udstyr: Mikrofon hvor dette almindeligvis behøves.

Anne-Marie Glistrup
Jeg er cand.mag. i Historie og Dansk, arbejder med kommunikation og er datter af Mogens Glistrup, som jeg har skrevet en to-binds biografi om. I mit arbejdsliv har jeg arbejdet med undervisning, journalistik og kommunikation og været foredragsholder. Derudover er jeg tildelt De danske Landboforeningers Initiativpris.