Naver – Med håndværkerne på valsen

De fleste har hørt om de vandrende håndværkere, naverne. De færreste tror, at de stadig eksisterer.
Foredraget giver et indblik i navernes liv på valsen i vore dage og et langt tilbageblik på de vandrende håndværkeres historie.

Med formålet at uddanne og danne sig fagligt og personligt og kulturelt, er der stadig unge håndværkere, der rejser rundt i verden, med deres “Hab und Gut” i en tøjbylt.

Uden mobil, PC, fast indtægt eller planer i morgen, adskiller de sig fra deres jævnaldrende. De følger en tusind år gammel tradition med rødder endnu længere tilbage.

Forfatteren har fulgt de vandrende håndværkere i over 6 år, og har fået et sjældent indblik i deres lukkede verden.
Snør traveskoene, grib vandrestokken og tag med på valsen.

Varighed: 1,5 time plus evt. en pause.
Udstyr: Mikrofon (gerne Microport), projektor og lærred til PowerPoint til fotos og video (Skal kunne tilkobles højtaler).

Suzi Elena Apelgren
Jeg er tidligere anæstesi- og intensivsygeplejerske, militærsygeplejerske på FN's Hold 1 Sarajevo 1992-93, klassisk sanger & forfatter. Har siden 2018 skrevet og udgivet kulturhistoriske bøger på eget forlag om ”Almindelige menneskers ualmindelige historie”. Jeg har desuden 30 års erfaring som foredragsholder. Hjemmeside: www.forlagetklithedegaarden.dk