Nis Petersen, mindetavle

Nis Petersen – hans liv og digtning

Nis Petersen – der var fætter til Kaj Munk – levede sit liv på kanten af den almindelige borgerlige tilværelse. Han søgte bevidst ned i elendigheden, hvor han mente af finde selve kernen i tilværelsen. Romanen Sandalmagernes Gade gjorde ham styrtende rig, men som han selv sagde: “Heldigvis har jeg da brugt alle pengene, og flere til”.

Til foredraget, som suppleres af billeder og udvalgte tekster, hører vi historien om denne store digter og forfatter.
Varighed: 1½ time plus pause.
Udstyr: Hvid væg eller et lærred.

Mogens Blume Schmidt
Jeg er uddannet fra Handelshøjskolen og har gennem en årrække været leder i erhvervslivet med opgaver over hele landet. Derudover har jeg været rektor på Den danske Eksportskole og har i snart 10 år holdt foredrag baseret på humor og indsigt. Hjemmeside: www.mogensblume.dk