På cykel med masaierne

At cykle rundt på Afrikas tørre jord med de rødklædte masaier og at se giraffer i horisonten, det glemmer man aldrig. Safari er noget helt særligt, og cykelsafari er absolut i verdensklasse. Nikolaj tog ud over savannen sammen med en håndfuld masaikrigere for at opleve Kenya på helt nært hold.

Overnatningen foregik i lejre ved flodernes bredder hvor masaierne forberedte maden i skærret fra bålet – som var optændt uden brug af tændstikker eller lighter. Af dem lærte Nikolaj at leve i pagt med naturen, og han kom helt tæt på det liv som masaierne har levet gennem årtusinder. Masaierne var glade for at lære fra sig, og bueskydning, sportydning, planternes virkninger og lejrbygning var blot nogle af de hemmeligheder, som blev afsløret.

Afslutningen på turen var den verdensberømte nationalpark Masai Mara hvor vi for en dag satte cyklerne til side og i en firehjulstrækker tog på opdagelse mellem løver, elefanter og hyæner. At se en løve slænge sig i solen for dovent at finde en ny skyggeplet brænder sig fast, og at komme så tæt på vilde elefanter at man næsten kan røre dem, er helt unikt.
Varighed: 2 x 45 min.
Udstyr:

Nikolaj Wessel Witte
Jeg er uddannet cand. mag. i filosofi med speciale i kinesisk filosofi, professionel foredragsholder med 20 års erfaring og globetrutter. Jeg er far i Globetrotterfamilien, medlem af De Berejstes Klub, tidligere chefredaktør på rejsemagasinet Opdag Verden, og har optrådt som vært på rejseprogrammer på TV. Jeg er specielt fascineret af verdens kulturer, historie og religioner. Hjemmeside: https://www.foredragomrejser.dk/online-foredrag-rejser