Verden rundt, globus

På rundtur i det gamle og nye Kina: Xian og Shanghai

Ole Christiansen fortæller om sine rejser til Xian og Shanghai, og han tager publikum med på besøg i den gamle hovedstad for enden af Silkevejen.

Terrakottakrigerne er det største arkæologiske fund i nyere tid. Og Shanghai har alle de kontraster, der gør en storby spændende. Templer, parker og ikke mindst den ikoniske havnefront, The Bund, med udsigt til Pudongs mange skyskrabere. Kom med til et spændende foredrag, hvor du får et indblik i Xien og Shanghai.
Varighed: 1½ time plus evt. pause.
Udstyr: Skærm og gerne projektor. Projektor kan evt. medbringes af foredragsholderen.

Ole Christiansen
Jeg er Lektor med en cand.mag. i engelsk og idræt. Jeg har 33 års erfaring i at holde foredrag og har undervist på flere gymnasier og HF-skoler. Jeg har også været ekstern censor ved læreruddannelsen i engelsk.