Verden rundt, globus

PAKISTAN har et blakket ry, men hvordan er det at besøge landet?

Pakistan har nogle af verdens højeste bjerge i 8.500 meters højde. Blandet andet K2. De mange smukke bjerge i det nordlige Pakistan betyder nogle af verdens flotteste udsigter og en guddommelig natur. Kina er på vej med nogle af verdens største broprojekter. Hvad betyder det for Pakistan og resten af verden?

Hvor er kvinderne? Jeg rejste gennem landet i sytten dage og så måske ti kvinder i alt. Hvoraf de syv var fra Afghanistan. Jeg kørte i foråret 2022 i bjergene og gennem smukke landskaber. Hunza-dalen med politieskorte i halvanden dag.

Jeg mødte kun venlige og imødekommende folk undervejs. Mange ville gerne fotograferes. Kom med til et flot billedforedrag og hør mere om det store land med 220 millioner indbyggere. Ved at rejse ud får vi indsigt og udsigt.

Bodil Johanne Jørgensen
Jeg er foredragsholder, forfatter og globetrotter. Jeg har skrevet syv bøger og holdt foredrag og undervist i mere den 25 år. Jeg har rejst verden tyndt. Testet 118 lande. Mange af dem flere gange. Oprindelig uddannet revisor og ledelsesrådgiver. Jeg elsker at dele mine oplevelser med andre. Hjemmeside: www.bjraadgivning.dk