Musik, sang og teater. Klaver

Perletand – en gårdmusikant fra Aarhus

I efteråret 1996 døde Perletand – Bengt Wester Jensen – kort før han ville være fyldt 68 år. Han var en farverig person, der på sin helt egen måde tryllebandt sit publikum, hvad enten det var på værtshuse, i gården eller på gaden i Aarhus Festuge.

Christian Foged lærte ham at kende i 1979 og kan se tilbage på mange herlige oplevelser med Perletand og hans makker “Lille Uffe med saven”. Christian fulgtes med dem op ad gader og stræder og rundt på markedspladser, og de fulgte med rundt på højskoler, aftenskoler og i folkemusikhusene.

Til foredraget hører vi fortællingerne om musikanterne, og vi hører Christian synge de skønne sange.
Udstyr: Ingen krav.

Christian Foged
Jeg er folkemindesamler, foredragsholder gennem 35 år, sanger og spillemand og har siden midten af 70'erne beskæftiget mig med dansk folkesang, spillemandsmusik og gårdsangsviser. Jeg har bl.a. rejst landet rundt med båndoptageren og indsamlet fortællinger, sange og melodier, og det er der kommet flere radioprogrammer, lidt tv, en film og en cd ud af.