Eigil Holm - Røde orm og vikingerne

Røde Orm og Vikingerne

Fortællingen om Røde Orm og vikingerne har været en succes, siden den udkom som bog i 1946. Den fik fornyet interesse og popularitet, da den blev opført som friluftteater på Moesgaard Museum i 2017, hvor den igen fangede publikum.

Til foredraget skal vi høre om den kendte vikingeskikkelse, og Eigil fortæller om vikingernes historie, som danner baggrund for Røde Orm.
Varighed: 1½ – 2 timer inkl. pause.
Udstyr: Projektor. Foredragsholderen medbringer selv computer.

Eigil Holm
Jeg er biolog, geolog, geograf, historiker og forfatter til ca. 80 bøger og har skrevet talrige artikler i tidsskifter og aviser om blomster og dyr, natur, miljø, arkæologi, rejser og meget mere. Jeg har lavet mange radio- og tv-udsendelser, mest for TVAarhus og TV3 Østjylland, og derudover har jeg holdt foredrag i mere end 50 år. Hjemmeside: www.eigilholm.dk